اصول راه اندازی کسب و کار موفق

بسیاری از انسان‌ها شخصیتی مدیر و ریسک‌پذیر دارند و تصور میکنند که برای زندگی کارمندی ساخته نشده‌اند. برخی از جوانان ترجیح می‌دهند در کنار تحصیل، کسب‌وکار پردرآمدی را برای تایم‌های آزاد راه‌اندازی کنند تا منبع درآمدی کسب کنند.
در این مقاله سعی کرده‌ایم تا تمام مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار جدید را بررسی کنیم و هر مرحله را به طور جداگانه ارائه دهیم. برای شروع به سراغ تعریف اولیه کسب‌وکار می‌پردازیم.

کسب و کار چیست؟

واژه‌نامه آکسفورد، کسب‌وکار را به معنای خرید و فروش و تجارت می‌داند. همچنین، واژه‌نامه longman کسب و کار را فعاليت پول‌ساز و تجارتی که از آن پول حاصل شود، تعریف می‌کند.

به طور کلی، کسب‌وکار ار می‌توان حالتی از مشغولیت که شامل فعالیت‌های از قبیل تولید، خرید کالا و ارائه خدمات با هدف فروش و کسب درآمد، دانست.

ارویک و هانت، کسب‌وکار را عملی می‌داند که در آن، خدمات و یا محصولی با هدف خدمت به افراد جامعه ارائه می‌شود. از نظر پترسن و پلومن، هر مبادله‌ای که منجر به خرید و فروش می‌شود را نمی‌توان کسب‌وکار دانست. بلکه، کسب‌وکار همان تبادل تکراری و تجدید شونده است.

پرفسور اون، کسب‌وکار را یک نوع کاسبی می‌داند و معتقد است که طی این کاسبی، کالا و خدمات به بازار عرضه می‌شوند.

ويژگيهای کسب و کار

  1. فروش کالا و یا ارائه خدمات با هدف کسب ارزش
  2. معامله و تبادل کالاها و خدمات
  3. تکرار معاملات
  4. انگیزه هدف
  5. فعالیت آمیخته با ریسک

کسب و کار جدید به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

شاید بسیاری از افراد خود بپرسند که چرا باید یک کسب‌وکار جدید راه بی‌اندازیم؟ بسیاری از مواقع، یک ایده در ذهن‌تان شکل می‌گیرد که نمی‌توانید به راحتی از آن بگذرید. کسب‌وکار، نمادی از استقلال است و با راه‌ اندازی کسب‌وکا خود می‌توانید از کار کردن زیر نظر دیگران رها شوید.

قبل از اقدام به کارآفرینی، دلیل خود را از راه اندازی کسب‌وکار پیدا کنید. سپس، کشف کنید که چگونه می‌توانید بدون کسب مهارت یک کاسبی راه بیاندازید.

همیشه برای شروع به فعالیت، نیاز به مهارت‌های جدید نیست. بلکه، در بسیاری از موارد می‌توانید با همان مهارت‌هایی که دارید کسب‌وکار خود را شروع کنید.

 

مراحل راه اندازی کسب و کار جدید

  1. یک ایده مطمئن و عالی پیدا کنید
  2. بازار را با دقت بررسی کنید
  3. ایجاد طرح اولیه کسب‌وکار

 

یک ایده مطمئن و عالی پیدا کنید

ممکن است در رویای مستقل بودن و رهایی از زندگی کارمندی باشید. اما ایده‌ای مناسب برای شروع کسب‌وکار نداشته باشید. در چنین حالتی، خارج از چهارچوب فکر کنید. سعی کنید با سوال‌های متعدد از خود، به یک ایده و الگو کامل از کسب‌وکار برسید.

سپس به بررسی جزئیات ایده بپردازید. در صورتی که آن ایده موقت نباشد و بازاری برای آن وجود داشته باشد، پس برای عملی کردن آن لحظه‌ای درنگ نکنید.

 

بازار را با دقت بررسی کنید

قبل از دنبال کردن ایده کسب‌وکار، باید مطمئن شوید که برای آن تقاضا وجود دارد و ایده شما یک ایده منحصر به فرد است. اگر شما اولین فردی نیستید که آن خدمت را ارائه می‌دهید، ممکن است در بازار رقبایی برای شما وجود داشته باشد. پس باید به دنبال شیوه متفاوت‌تری از سایرین باشید.

انجام یک مصاحبه با افراد جامعه، می‌تواند در بهتر فهمیدن نیاز مردم و انتخاب شیوه متمایز به شما کمک کند.

 

ایجاد طرح اولیه کسب و کار

حالا که یک ایده برای شروع فعالیت خود دارید، باید یک نقشه راه تهیه کنید تا بتوانید ایده کسب‌وکار خود را به واقعیت تبدیل کنید. وجود یک طرح اولیه برای همه‌ی استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای جدید، امری ضروری است.

برای دریافت حمایت‌های مالی، لازم است که طرح کسب‌وکار را تهیه کنید و به موسسات مالی ارائه دهید. بعد از ارزیابی طرح، ایده مورد توجه سرمایه‌گذاران، بانک‌ها و یا موسسات مالی قرار می‌گیرد. اگر به دنبال کسب حمایت مالی نیستید، یک طرح یک صفحه‌ای هم کفایت می‌کند.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *